İktisadi kuramların temelinde insanların akıllı varlıklar olduğu ve kendi çıkarlarına en uygun tercihi yaptıkları varsayımı vardır. Pazarlama kuramlarıysa, bu varsayıma bir tarafıyla güler ve insanların belirli bir ürünü satın alma kararı vermeleri için akla hayale gelmeyecek algı yönetimi formülleri icat eder. Yoksa, birbiriyle aynı işi gören ve kalite olarak da üç aşağı beş yukarı olan iki üründen pahalı olanının raflarda tutunmaması gerekirdi, öyle değil mi?
Masum insanların saf ve temiz duygularını kendi çıkarları doğrultusunda yönlendirmeye çalışanlar sadece pazarlamacılar değil kuşkusuz. Pazarlamacıları sulu götürüp susuz götürecek kadar usta olan başkaları da var: Falcılar, cinciler, üfürükçüler ve kendilerinde diğer insanlarda olmayan birtakım mistik güçlerin olduğunu iddia eden bilumum şarlatanlar.
Herkes için geçerli olabilecek birkaç yuvarlak laf, kılığınıza kıyafetinize bakılarak yapılmış birkaç zekice tahmin, hatta belki bekleme odasına konmuş bir mikrofon ve ağzınızdan laf almak için olmadık dümenler çeviren sözde diğer müşteriler, kendisini falcı diye tanıtan birinin zengin olması için yeter de artar bile.
Red Lights, bu şarlatanların ipliğini pazara çıkarmaya ant içmiş iki bilim insanının hikayesini anlatan çok güçlü bir psikolojik gerilirim. Bu filmi çevirirken ve altyazısını hazırlarken büyük keyif aldım. Ayrıca, son dakikada gelmeyen, çevirmem için yeterince vaktimin olduğu nadir işlerden biri oldu bu. Box Office'in sayfasına bakacak olursak pek iş yapmamış olması gerçekten üzücü. Fırsatını bulursanız mutlaka seyretmenizi öneririm.
believe in ghosts
is the same as the reason
they believe
in haunted houses
or tunnels of light.
Because it would mean that
there was something after death.
I only wish there were.
But I'm not prepared
to let my beliefs
be determined by my desires
or my needs.
İnsanların hayaletlere
inanmasının sebebi...
...perili evlere ve ışık tünellerine...
...inanmalarıyla aynı.
Ölümden sonra bir şeyler olduğu
anlamına gelir bu.
Olmasını diliyorum.
Ama inançlarımı,
arzularımın ya ihtiyaçlarımın...
...belirlemesine hazır değilim.

Yorumlar
Yorum Gönder