2006 yılında Sinemaj'da işe başladığımda, Türk sineması henüz patlama yapmamıştı. Arada sırada gelen Türk filmlerine, yurt dışındaki festivaller için birkaç kopya yabancı dillerde alt yazı bastırıldı ama şirketin genel işlem hacmi açısından bunlar bir şey ifade eden işler değildi.
Aradan geçen 6 yılda gerçekleşen dijital patlamayla birlikte 35 mm. tarihe karışırıken, şirket de ekonomik ömrünü tamamlayarak kapandı. Bu süre içinde tek patlayan dijital sinema olmamıştı tabii. Sene de 3 - 5 film ancak çıkartan Türk sineması da bir patlama yaptı.
Şirket kapanıp da ben yıllar sonra tekrar serbest çalışmaya başladığımda, eskiden olmayan yeni bir iş dalı daha doğmuştu: Türk filmlerine, yabancı dilde alt yazı için spotting. 2000'li yılların başlarında önce Teknoloji Televizyonu ve ardından Sinemaj'da çalışmaya başlamadan önce böyle bir iş, yapımcılardan gelen böyle bir talep yoktu. Onu bırakın, sinema filmi üretecek yapımcı bile yoktu.
Eyvah Eyvah 3, tekrar serbest çalışan olduğumda yaptığım ilk işlerden biri oldu. Aslında serinin önceki filmlerinin alt yazılarını da ben hazırlamıştım ama bunlar Sinemaj bünyesinde olmuştu. Yani filme aşinaydım; ama kendi hesabıma çalışmaya başladığımda bana gelen ilk işlerden biri bu oldu.
Artık bundan mıdır, yoksa film önceki filmlere kıyasla gerçekten daha mı iyiydi bilmiyorum; ama bana kalırsa serinin en iyi filmi de bu olmuştu. O yüzden de filmin spottingini keyifle hazırladım.
Ayrıca, Türk sinamasının zaman içindeki gelişimine ilgi duyanlar şu araştırmaya göz atabilir.
Aradan geçen 6 yılda gerçekleşen dijital patlamayla birlikte 35 mm. tarihe karışırıken, şirket de ekonomik ömrünü tamamlayarak kapandı. Bu süre içinde tek patlayan dijital sinema olmamıştı tabii. Sene de 3 - 5 film ancak çıkartan Türk sineması da bir patlama yaptı.
Şirket kapanıp da ben yıllar sonra tekrar serbest çalışmaya başladığımda, eskiden olmayan yeni bir iş dalı daha doğmuştu: Türk filmlerine, yabancı dilde alt yazı için spotting. 2000'li yılların başlarında önce Teknoloji Televizyonu ve ardından Sinemaj'da çalışmaya başlamadan önce böyle bir iş, yapımcılardan gelen böyle bir talep yoktu. Onu bırakın, sinema filmi üretecek yapımcı bile yoktu.
Eyvah Eyvah 3, tekrar serbest çalışan olduğumda yaptığım ilk işlerden biri oldu. Aslında serinin önceki filmlerinin alt yazılarını da ben hazırlamıştım ama bunlar Sinemaj bünyesinde olmuştu. Yani filme aşinaydım; ama kendi hesabıma çalışmaya başladığımda bana gelen ilk işlerden biri bu oldu.
Artık bundan mıdır, yoksa film önceki filmlere kıyasla gerçekten daha mı iyiydi bilmiyorum; ama bana kalırsa serinin en iyi filmi de bu olmuştu. O yüzden de filmin spottingini keyifle hazırladım.
Ayrıca, Türk sinamasının zaman içindeki gelişimine ilgi duyanlar şu araştırmaya göz atabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder